טוחן אשפה הוא פתרון חדשני ואקולוגי שהולך ונהיה פופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות. טוחן האשפה מאפשר חיסכון של ריחות לא נעימים במטבח, ומאפשר פינוי קל של כלי הארוחה בצורה שמשאירה את הכיור והפח נקיים וכל הפסולת מועברת הלאה בצנרת הבית. אז מה זה בעצם? טוחן האשפה הוא מכשיר חשמלי בעל סכין טחינה חזקה ואיכותית המותקן לצנרת של הכיור במטבח, הטוחן מאפשר לשפוך את שאריות האוכל בסוף הסעודה ישירות אל תוך פתח הניקוז בכיור, בכדי שהטוחן יפעל יש ללחוץ על מתג ההפעלה שלו לפני שפיכת שאריות האוכל, כאשר הטוחן פועל והשאריות נשפכות פנימה, הן נטחנות היטב ומועברות בצנרת הבית הלאה עם מי הביוב. הפסולת הביתית מתפנה בצורה טבעית אל האדמה ובכך חוסכת פינוי אשפה, שימוש בשקיות ניילון ובנוסף מדשנת במקרים מסוימים את האדמה.

מטחנת האשפה הטובה ביותר

לפני שמתקינים טוחן אשפה כדאי לברר על מטחנת האשפה הטובה ביותר משום שפעולת ההתקנה של טוחן האשפה נעשית פעם אחת בתקווה שתחזיק לשנים רבות ותהיה חלק ממטבח איכותי. חברות של מוצרי חשמל רבות מייצרות טוחני אשפה שונים, מומלץ לבדוק מה הן סוגי המטחנות החזקות ביותר וללכת על מותגים מוכרים במשפחת המטחנות בארץ. חשוב לזכור שההתקנה של מטחנת אשפה איננה פעולה שאנו מעוניינים לעשות לעתים קרובות ולכן מומלץ להתעניין ולקבל המלצות על מטחנה טובה ואיכותית גם אם המחיר שלה מעט יקר יותר, זה שווה. יש לקחת בחשבון שהאתגר המרכזי בנוגע לטוחן אשפה היא העובדה שהטוחן עלול לגרום לסתימות חוזרות ונשנות בצנרת הכיור ולכן מומלץ לשים לב לשני דברים חשובים: הראשון- חשוב לבדוק שהצנרת במטבח שלכם עבה באופן מספק עבור טוחן האשפה. דבר שני- מומלץ לרכוש טוחן אשפה איכותי ובעל עוצמת טחינה גבוהה שמסוגל לבצע סילוק פסולת מזון בצורה יעילה. דמי ביקור לאנשי מקצוע במידה והמטחנה גורמת לסתימות חוזרות ונשנות בכיור עלולים להגיע לעלויות גבוהות ולכן יש לוודא את הדברים הללו לפני כן.

כיצד מנקים את טוחן האשפה

ניקוי טוחן האשפה היא פעולה חשובה ביותר משום במידה ושאריות האוכל נשארות טחונות בתוך הטוחן, הן עלולות להבאיש ולהעלות ריח רע ולכן מיד בסיום השימוש בטוחן, אפשר לפתוח את זרם המים ולתת לטוחן לנקות את עצמו בעזרת המים הזורמים מפתח הניקוז אל טוחן האשפה. סילוק פסולת המזון מהטוחן נעשית על ידי שימוש בחומרי ניקוי טבעיים ופשוטים. אפשר להכניס לימון אל תוך המיכל, יחד עם סבון כלים, לטחון הכל במהירות  ובכך להבטיח נטרול של ריחות רעים מהטוחן. בנוסף, ניתן לשמור על אורך חייו של הטוחן בעזרת השלכת קוביות קרח אל תוך הטוחן, הקרח שומר על הלהבים של סכיני הטוחן ושוטף את המיכל.

איפה ניתן לרכוש טוחן אשפה ומה מומלץ לבדוק

טוחן אשפה ניתן לרכוש בחנויות מכשירי חשמל. מומלץ לרכוש את הטוחן לאחר היוועצות עם איש מקצוע מומחה מתחום הברזים והכיורים כך שיהיה מותאם לצנרת הביתית שלכם ולכיור. לפני ההתקנה מומלץ לוודא שיש לכם מקום פנוי מתחת לכיור, כמו כן כדאי להחליט מראש, כבר מעת תכנון המטבח ואפשר גם אחר כך- איפה יהיה המתג של טוחן האשפה. נהוג להתקין את המתג באחת משלוש האפשרויות הבאות: על הקיר ליד הברז או על השיש או בארון מתחת לכיור. האפשרות האחרונה איננה נוחה ברוב המקרים ולכן רוב האנשים נוטים לבחור באפשרות הראשונה, כאשר אם אין מתג שתוכנן מראש עבור הטוחן, ניתן לקדוח חור עבור המתג בעת ההתקנה. איש המקצוע המתקין את טוחן האשפה, מיומן גם בביצוע התקנת המתג.